Marketing draait allemaal om de doelgroep. Wie is de doelgroep? Wat doet de doelgroep? Hoe bereiken we de doelgroep? Tegenwoordig vervagen de specifieke grenzen die marketeers aan deze doelgroepen hebben verbonden. Dit komt doordat specifieke doelgroepen zich niet meer richten op één soort activiteit. Alles loopt door elkaar. Niet alleen gezinnen met peuters kamperen tegenwoordig op de Veluwe, ook twintigers voegen zich hierbij. Net als dat breien niet meer enkel wordt gedaan door oudere vrouwen die achter de geraniums zitten. Gezellig, zou u zeggen, er kleven dus ook nadelen aan: massamedia zoals we die kende is niet meer goed in te zetten.

Eventmarketing kan hier dus wél een uitkomst bieden. Daarnaast is het bij evenementen belangrijk om een onderscheidende factor toe te voegen. Zo blijft u de concurrentie voor. Eventmarketeers zijn hier expert in. Het is zelfs mogelijk om uw gasten voor langere tijd aan u te binden. Door op het eerste evenement belangrijke gegevens te verzamelen, kunnen toekomstige evenementen beter worden toegespitst op deze doelgroep.